Utflykt!

 
Igår fick jag följa med chefen till kusten på "räv jakt". Det är en klubb som han är medlem i som arrangerar detta en gång i månaden. Det är dock en speciell klubb, man får bara vara medlem om man fått en inbjudan och summan för medlemsavgiften är ca 1800 euro per år! Medlemarna arrangerar sina tuer på varandras marker och denna gången var vi hos en av världens största och kända vinodlare. Denna kvinnan äger mark som är hur stor som helst, privat strand och ett jäkla fint "sommarhus". Ja människorna som är med i denna klubben är inga vanliga "svenssons" Det är allt från regeringsfolk till vinodlare.. Ingen av dom saknar något i livet direkt!
 
jakten går ut på att man rider i samlad trupp (ca 30st) man travar och galopperar, hoppar naturhinder. Denna gången var vi ute på stora fält, inne i skogen och ute vid stranden! I täten har vi en ryttare med rävsvans på sin cape, Denna ryttare är då räven! Man rider runt i ca två timmar och till slut ska man ta svansen från hans cape. Inte så lätt, hans häst va gallopör och min (zida) var inte riktigt lika snabb! Men svansen fick en av de andra ryttarna tag på!
 
Efter ritten så  gör man iordning hästarna, dom får mat och vatten och därefter drar vi ryttare iväg för lunch! Jag drack det godaste vinet någonsin.. åt god mat och pratade med några som kunde engelska! Det va jag och det rika folket! Dom var väldigt snälla och välkomnande allihopa. Till slut var det prisutdelning och sedan styrde vi kosan hemåt!
 
En riktigt härlig dag! Jag hoppas att jag får vara med fler gånger, så fall ska jag se till att träna hästarna för sin snabbhet! Jag vill lätt fånga den där räven!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0