Hingstar..

Jag har kommit på en sak.. Det är ju en väldans tur att killar/män inte är som hingstar. Det hade blivit riktigt jobbigt för oss tjejer och killarna hade fått kastreras till höger och vänster! haha vilken röra! Tur är det i alla fall!
 
Valoroso även kallad Black Beauty (av mig) är en hingst. Väldigt trevlig häst men nu när värmen börjar komma här så börjar ju stona att brunsta och ha sig. Det spelar ingen roll att han står i stallet och dom 500 meter bort i en hage, vänder vinden och han känner doften av dom så blir han aningen mer svårhanterad.. Så det är det jag försöker få bukt på nu. Han kan ju inte gå och bli galen bara för att det bli varmare utomhus.. Nä minsann, hingstar kan vara snälla och stå nära ston utan att bli knäppa dom också. Ponnyn som jag red när jag va liten, Jinnic, han va minsann hingst. En av de mest väluppfostrade hingstarna jag mött i mina dar. Så ska Valoroso också bli, så är det bara, han är på god väg.. typ!
 
 
Svansskydd för att han fått för sig att klia av svansen..
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0