Nyttigt och lättlagat!

Ja man får allt ta och passa sig lite här nere.. vad gäller maten menar jag då! Många av er tror säkert att vi äter pasta hela tiden, men så är inte fallet. Man äter mycket grönsaker i alla dess former här, i sallad, grytor, röror.. etc. Kan tyckas vara nyttigt, ja visst det är det också! Speciellt med den där fin fina olivoljan som ger en bra och nyttigt omega 3.. Men den där oljan innehåller faktiskt en massa kalorier så fast att jag inte äter en massa onyttigheter (ni tänker alla gånger glass!?) så går jag ändå upp i vikt! Jag som får panik av att gå upp ett kilo har nu lyckats slänga på mig tre kilo! ett kilo i månaden.... Dom ska ju väck illa kvickt, här finns inte rum för något överblivet inte!

Hur tänker hon nu bli av med dessa då undrar ni.. Ska hon träna hårt var dag, äta soppor i en månad!? Nä vet ni, här funderas det inte en massa, jag käkar det jag känner för, med måtta (alltså inte italiensk standard..) sen får jag min motion utomhus i jobbet!
 
 
Himla enkelt: Jag stekte lite lök och vitlök, tillsatte squash och vitabönor, svarta oliver och till slut krossade tomater, lät det koka någon minut och kryddade med paprikakrydda, peppar och salt! Till det hade jag en enkel blandsallad med kikärtor och mozarella ost! Mumsigt och mättande!
 
 


Kommentarer
lena magnusson

det ser väldigt gott ut pappa hälsar kram

2013-03-27 @ 20:17:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0