Som att plocka svamp..

Att plocka svamt hemma i sverige är en kul grej för många.. Här plockar man inte svamp, utan man plockar vild sparris! En dag när jag va ute i backarna och körde foder till hästarna så träffar jag på en hel drös med folk som bar på kassar och m gick och plockade något i hagarna.. Jag förstod inget alls, jag hade ju inte sett någon svamp.
 
Men igår så var familjen här ute och plockade sparris.. lagade någon god risotto på det! Jag vill också ut och plocka sparris så det tänkte jag göra en fin dag när jag är ledig!
 
Så nu vet jag att man kan plocka sparris vilt här..  Intressant, det hade jag inte en aning om förut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0