Maten här är farlig!

Nu har jag varit inne hos Stella och hennes man på middag. Kocken, Ino lagade supergod pasta som vanligt. Jag visste inte att pasta va så "beroendeframkallande". Hemma i sverige åt jag inte pasta ofta alls. Bara via jobbet och det kunde knappt räknas.. (skolmat)
 
Här smakar maten så gudomligt bra. Jag kan knappt hitta ord för det och min aptit har nu ökat gånger 100! Hemma i sverige skulle jag vara glad om jag ens kände för att äta efter jobbet.. Men här, ja här är jag alltid redo att äta. Italiensk mat måste vara världens godaste.
 
Nu påstår jag inte att svensk mat inte är gott, för det är den, det finns många rätter som jag älskar! Men jag gillar när maten smakar lite mer. Svensk mat är i princip bara kryddat med salt och peppar..
 
När jag kommer hem till sverige så har jag lagt in om ett önskemål.. Jag vill ha mammas äggakaga med stekt fläsk och lingon! Åh jag längtar! Mums!! (Tomas, du får passa på att va hemma hos mamma den 20 efter fyra om du vill ha äggakaga!)
 
 


Kommentarer
thomas

ok den 20 efter 4 är spikad

2013-03-12 @ 20:10:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0