Kvinnans dag!

Hur firas denna "internationella kvinnodan"? Jag har fått blommor minsann och da! Av ingen mindre än Singora, mamman i familjen samt en liten bukett av den nya tjejen som ska jobba i Bed and breakfasten! Nu börjar här hända grejer på gården. Renoveringen av B&B'n är i full gång och den nya tjejen som ska jobba dagspassen är från Finland men hon pratar lite svenska också! Ganska skoj faktiskt, dock är min finska ganska så obefintilig..
 
 
 


Det öser ner idag igen så nu sitter jag och har min lunch sedan ska jag smörja träns.. Lädervård är väldans viktigt vet ni! Smörjer man sitt läder regelbundet så håller det längre! Det bästa med mitt jobb är att jag kan välja helt och hållet själv hur jag lägger upp min arbetsda. Idag har jag gjort min fodring, plockat upp höet nere vid hagarna (som va som ett riktigt svettigt träningspass, att köra skottkärra i lera är inte att rekomendera!), jag har hunnit rykta och träna unghästen i stallet med att ha ett schabrak på ryggen. Nu sitter jag här, jag tänkte ta mig friheten att smörja träns inne hos mig idag! Inget väder att vara ute i!
 
Jag har även tagit av nätet från höbalarna i några av hagarna.. som ni ser nedan så är det lite som ett tv spel. Man ska gå på rätt ställe annars trillar man ner. Ungefär som Super Mario.. I detta fallet sjunker man ner i leran och har ett helsike att ta sig ur. Men jag vet min väg att gå som tur är!
 
 


Kommentarer
Camilla ♥ Gravid

Japp ^^, bara 7 veckor kvar till Bf ;)

2013-03-09 @ 14:29:40
URL: http://mirabilibus.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0