Intressant tänkande..

Ja det är ju inget nytt att ALLT i Italien är komplicerat och svårt. Ett exempel; bygglov. Det är viss himla svårt och lång process att bygga på sin egen mark här så markägarna bara bygger och så får myndigheterna, i detta fallet polisen, komma senare..
 
Idag vaknade jag av att det står ett gäng poliser på gårdsplanen med mätstickor och dylikt. eeeeeh Buon giorno!? Jag fick snabbt förklarat för mig att dom va där för att kontrollera de olika byggen som gjorts.. för ca 1-6 år sedan. Ja så nu är mycket avspärrat här och kommer att vara det tills att myndigheterna godkänner eller inte. O inte så betalas väl en sorts böter eller nått.
 
Ja detta är då det smidiga sättet att gå till väga på för att få bygga på sin egen mark.. I italien finns regler, men ingen följer dom!
Intressant!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0