Vilka ridvägar...

För några dagar sedan red jag och chefen ut på vars en häst. Han skulle visa mig omgivningarna så att jag vet vart man kan rida sen när man bekantat sig med området. Vi började nere i dalen med att rida öven en bred å, klart vatten med stenbotten, sen var det ut i trafiken (som är galen) och sedan upp för berget. Vi red igenom tät stog, stora olivlundar och grusade stigar för att ta oss upp till toppen.. och wow vilken utsikt. Florense centrum ligger ca 1 mil härifån och jag kunde se hela stan där uppifrån! Inga ridvägar som hemma i sverige direkt!
 
Idag är sista dagen för Marie här, så ikväll ska vi ut och käka på en av byns restauranger! Undrar vad det blir... Pasta tro? Imorgon drar hon vid halv ett, så sen e de bara jag och familjen här kvar, plus min medarbetare Vladi som gör allt i sin makt för att jag ska lära mig italienska.
 
Imorgon tänkte jag lägga in lite bilder från klostret vi va på kan va rätt coolt att se väl? Jag säger Bouna sera och beger mig till La restaurangt!
 
Ciao!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Michelle Månsson

Åååh låter helt underbart mysigt ! :D

2013-01-03 @ 19:46:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0