Remember to love!

Jag blir så himla glad och varm innombords när jag träffar Yael och Rachel, de två tjejerna som driver Sunshine Central! Dom sprider så mycket glädje och kärlek omkring sig så att jag blir helt stum. Jag är väldigt glad att jag fått träffa de båda!

Det är ju som så att Yael är massör och healer så jag var där på behandling idag. Magiskt, dock hade jag en del "gamla saker i bagaget" som blockerar mig och ger mig spänningar i rygg/nacke. Men det ska väck så det blir några fler behandlingar! Bort med det stela!
 
Så har vi de här med glass.. Efter behandlingen gick vi in  centrum till en glassbar som gör sin egen glass! Jag vet inte hur många gånger jag ska uppleva WOW faktorn vad gäller glassen här, men det DÄR var lätt den godaste glassen jag ätit här i Italien, som jag ätit någonsin!! Jag lär bli stammis där.. det bara är så. Hur ska jag klara mig utan denna glass när jag är tillbaka i Sverige!? Jag har ett uppdrag, ta reda på recepten!
 
Annars rullar det på här! Jag lagade en supergod risotto igår, så om ni vill ha receptet, säg till! 
 
Har numera bara tre hästar inne, två unghästar som ska tränas för hantering och en hingst!
Jag tränade Zida igår i rundkorallen och i paddoken, hon är ganska försiktig och osäker och har svårt med tilliten till oss människor, men hon och ja har fått bra kontakt. Jag tränade henne för inkallning när jag visslar. Det är första gången jag tränar inkallning på häst så jag provar mig fram. Men det funkade! Himla glad, nu ska det bara repeteras..
 
Den ena tuppen har fått tre honor att ta hand om så jag och uddtuppen får hålla ihop.. han följer mig som en hund, haha sätter jag mig ner så kommer han och ställer sig intill, han hoppade till och med upp i knäet igår! haha
Innan har jag aldrig gillat höns men dom e gulliga dom med! Det är underbart att kunna/få se djurens egna personligheter.. Jag bukar jämföra dom me människor jag känner, och vissa har skrämmande lika personligheter! haha
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0