Piove! (det regnar)

Ja dagen började med en fin soluppgång och bra väder, för att sedan gå över i ösegn!
Idag har jag tagit en koll i alla hagar, mockat,  fixat men unghästarna och fodrat! Fy fasen för detta vädret, kan det inte bara gå över till strålande solsken och 15 grader?
 
Ikväll ska jag göra mig ett par bananpannkakor! Himlans mumsigt och väldigt lätt att göra! Man ta rhelt enkelt bara en väldigt mogen banan, mosar den tillsammans med ett ägg så att det blir rinnande och utan klumpar.. sen är det bara att stega på! Mättande, billigt, nyttigt och lätt. Wow, kan det bli bättre? Servera med en klick grädde och lite bär!
 
Tänkte höra om någon vet vart Nutella kommer ifrån, vilket land? För här i Italien säljer dom det ÖVERALLT! Mini burkar upp till tre liters burkar..

 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0