Maris ord om Italien

 

Ciao! Molto benne! Di dåve!

Ja , det är väl ungefär det jag kan säga på italienska! Använder dock dessa fraser väldigt flitigt, även när de inte riktigt passar in! ;)

Jag är alltå den där Marie, hon som följt med Caroline i flytten till Italien. Jag hängde liksom med som flytthjälp och en trygg hand att hålla i under flygresan! (snarare en väldigt kallsvettig hand!) haha

Men nu är vi verkligen här, dag 4 i soliga Galluzzo, Italien! Vi har installerat Caroline och hon har verkligen börjat arbeta på riktigt! Inte för att någon tvingar eller sagt åt henne utan endast för att hon vill och för att hon fungerar så! Hon är grym Caroline, jag är övertygad att de inte kunde hittat en bättre och lika flitig hästskötare! :)

 

I förrgår fick till och med chefen beodra henne att genast sluta arbeta och istället dra på utflykt med mig i Florens! Det tackade vi minsann inte nej till! :D - annars hade jag nog slått henne lite! haha

På tal om slått så bor vi i värsta slottet! En riktigt fin gammal hästgård! Googla bilder på Fattoria Settemerli så har ni något att bli lite avundsjuka på :)

 

Idag är det den 31 december men vädret går att jämföra med svenskt aprilväder. Bra aprilväder då alltså! Medsans Caroline jobbar på så flitigt i stallet så sitter jag i solen och skriver dagbok eller läser The Hobbit. Absolut rättvist tycker jag :) Jag har ju semester - och hon tjänar pengar!

 

Igår var jag med Caroline ute på fodringsrundan. Då kör hon omkring i sin jeep , upp och ner för alla backar, ut till alla hagar och fodrar hästarna. Typ 6 hagar var det kanske och alla befinner sig på de mest otänkbara ställena :) Jag spände bilbältet och höll i mig. Att åka jeep i dessa backarna går absolut att jämföra med Balder på Liseberg! - Men jag litade på Caroline, hon är grym på att köra bil!

Caroline är som född för detta stället - jag hade förmodligen gråtit och längtat hem efter dag 1 - inte alls för att det är dåligt på något sätt utan mest för att jag är lite (mycket) bekväm och mesig! haha. Men det här stället, landet, miljön, hästarna och själva arbetet passar Caroline så himla bra! Jag ser på henne att hon trivs och det gör mig glad! Hade jag anat en liten gnutta att hon inte trivs så lovar jag att jag hade tagit med henne hem igen :D

 

I tio månader ska hon vara här - det kommer säkert gå superfort men det kommer vara en prövning att vara ifrån varann så länge. I två år har vi hållt ihop, oskiljaktiga, men nu är det dags att gå egna vägar ett tag. Alla äventyr vi gjort har vi gjort tillsammans, men nu ska vi testa att äventyra på egen hand. Jag är dock övertygad att hon kommer klara sig lite bättre än vad jag kommer att göra :P Tur vi har skype så hon kan coacha mig lite då och då!

 

 

För ett år sedan skålade jag och Caroline och lovade varann att 2012 skulle bli "vårt år"! Det blev det! Vi följde alla våra planer och nådde våra mål - tillsammans! Det blev verkligen vårt år. Vi kan minnas år 2012 med glädje och stolthet! Nu kastar vi oss in i ett ganska så ovisst nytt år, det är tomma blad och nu är det dags att börja skriva vars en egen historia. När vi på egen hand följer nya egna planer och uppnår nya egna mål. Caroline har nu påbörjat ett mål och en dröm hon haft i många många år. Att arbeta på en stor hästgård, i ett annat land dessutom! Jag önskar henne all lycka och hoppas hon kommer ha det fantastiskt bra.

Det kommer bli tomt utan dig Caroline och jag kommer att känna mig lite "halv". Jag kommer att sakna dig av hela mitt hjärta, finaste finaste vännen!!

Men idag ska det minsann inte deppas! Nyårsafton idag ju och det ska firas på bästa Marie&Caroline vis- tvåmannaförfest för att sedan dra ut i Florens, stå vid finaste katedralen och skrika Gott nytt år - på italienska - vid 12slaget, dricka Asti, hitta några snygga italienare som kan bjuda oss på drinkar hela natten .. ja och så vidare och så vidare... :D

GOTT NYTT ÅR ALLIHOP!!!! Gästbloggerska och bästa vännen, Marie <3

 

 

 

 



Kommentarer
Ida

Hur fina är ni inte då <3 Bra att Carro trivs, det gör mig glad :) Gott nytt år tjejer <3

Svar: aaahhh men Idis! Guuud vad jag saknar dig! :) <3
avventura.blogg.se

2013-01-01 @ 18:37:31
thomas

huset är säkrat hoppas jag
ni får passa er för nedfallande tegelstenar.hahahaha
ha det bra

2013-01-02 @ 18:53:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0