Magiskt!

Florens är verkligen fantastiskt, när du går på stadens gator sugs du in i medeltidens anor som blandas med det nya! Kullersten, trånga gator och fantastiska byggnader!

Idag begav jag mig till en annan del av stan för att utforska de mindre turistdragande gatorna. Jag började med att gå till ett lite fik som jag kollat in på webben först. Dom säljer Chai latte så jag var bara tvungen att gå dit, det smakade hur gott som helst och det var het klart värt sina 2,5 euro!

Efter det spatserade jag runt och bara tittade, det finns ju något skoj och intressant att titta på överallt. Men sedan var jag på jakt efter pizzerian men jag letade och letade utan att hitta den. Besviken fick jag leta upp ett annat lunchställe.. men jag hittade ett som passade mig perfekt, en spansk bar. Jag beställde in en burrito med kyckling och det var den godaste burriton jag någonsin ätit! WOW!
 
Sikte nummer två var Leonardo DaVincis museum! Vilken man det var, han var så långt fram i tiden i sina uppfinningar och vissa är helt otroliga! Åker ni hit så är det helt klart värt ett besök!
 
Ja sen fick jag ju syn på glass... Så jag köpte mig en bägare med två smaker, choklad och nogat och enkaffe latte till det! Det satt fint! Glassen är mäktig som fasen dock så jag orkade inte äta upp hela!

Sedan kände jag att denna upptäcksfärden va slut så jag hoppade på bussen och åkte hem! Nu sitter jag här och försöker skriva medans en liten Mia hoppar och har sig i sängen, allt för att jag ska ge henne uppmärksamheten istället!

Det slog mig innan idag, jag saknar mina vänner och familj där hemma men jag är verkligen glad här. Jag har ro, stressar inte och jag trivs! Jag är faktiskt lycklig! En bra känsla där..
 
 
 
 
 
 
(Kolla den hoppande kinesen framför kyrkan..)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Polisbilarna ser ut som små leksaksbilar!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0