Jag älskar mat!

Ja jag har alltid vetat att jag gillar mat, men här nere ÄLSKAR jag mat! Jag kan gå och jobba och het plötsligt komma på mig själv att sukta efter en riktigt god middag! Vad hände där!? Hemma i Sverige åt jag bara middag på jobbet och sedan blev det lite flingor eller något liknande. Mitt kök är knappt använt! Jag hade inte heller något sug efter att äta eller kände att jag va hungrig.

Här är det dock helt annorlunda. Jag kan gå och lägga mig och tänka "Guuud vad gott det ska bli med frukost." denna spisen här har jag använt mer under denna månaden än vad jag använt min egna där hemma på lite mer än ett år! Det är ju bra att Italien sätter fart på smaklökarna!
 
Ikväll ska jag ju som sagt på aperitivo på San Niccolo. Man betalar för en drink och får buffé på köpet! Inte helt fel! Imorgon är jag ledig, jag ska sova som fasen för att sedan dra in till Florens och hitta mig Chai latte. Enda sedan i julas när jag och Felicia köpte oss vars en chai latte så har jag velat ha det! Jag vet ett ställe som säljer det och det sägs att det ska va det bästa i Florens på te.. Här e det bara kaffe i shot form som gäller, så te är något som lyser med frånvaron i vårat Italy!
 
Jag har redan hunnit rida två små pollar idag, den ena ponnyn var superduktig och den andra lite äldre va lite av ett as, men det lägger sig väl förhoppningsvis. Hon hade ju inte sett sina kompisar på 1 timme....
 
Nä nu är minsann lunchen över! Det va smarrigt, då är det bara att ladda inför nästa måltid! haha
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0