I stora drag...

...Min tisdag:
 
Jag började dagen med att fodra hästarna i stallet och  dom som står ute. När jag var  färdig me det så var det in och svida om för civilkäder, jag och chefen skulle nämligen in till "skattekontoret" idag för att skaffa mig något nummer av något slag!?!?

Därefter så skulle jag ta bussen hem då el bosso skulle åt andra hållet från hem.Jag tog bussen hem, för att sedan dra till byns marknad där man kan hitta i princip allt. Jag var mest ute efter frukten och ägg. Men nästa gång ska jag banne mig köpa lite nötter, rågflingor, bär etc för att göra mig en redit go musli! Billigare än muslin man köper!
En människa måste ju äta så det gjorde jag innan jag gav mig in i jobbet. Jag stekte på ett ägg och några skivor pancetta (bacon) sen fick det blir två knäckemackor också! Här i Italien så vet man knappt vad burro (smör) är.. det använder dom väldigt sälla och det kan jag förstå nu när jag smakat deras olivolja! Wow, så nu är det några droppar olivolja på knäcket som gäller, lite flingsalt och salami! Himmelsk gott! En sak till som dom anväder mycket är parmesan ost.. för mig har poletten trillat ner även där! Wow, man kan ha det till allt och det är så GOTT!
 
Ja sen kallade jobbet så det var bara att hugga tag i grepen och rullebören och börja sköffla skit! Det gick i ett naffs, så jag fick tid över för att träna en av unghästarna i tondinon (rund korallen) Efter mycket allvar fick vi busa lite också så vi lekte tagen.. "typ" men han tyckte att det var himla skoj, trots att han heter Alexandros (den store..? han tror det nog själv i alla fall!)

Sen när jag trodde att dagen var färdig så ringde chefen och berättade att hovslagaren var på väg! Men det gjorde inget alls, Filippo är väldigt rolig att lyssna på, han babblar både på engelska och italienska (helst samtidigt!)

Efter min kvällsrunda med Mia i släptåg så skulle jag lämna henne hos chefen då han helt plötsligt räcker över en helt ny BlackBerry telefon! "Here you go, you can have it for your italian number if you want!"........................ eeeeeeeeeeehhhhh TACK

Ja så här sitter jag och leker med min telefon.. skriver här och käkar lite mat! Hoppas att eran dag varit lika bra som min!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0