Hur jag jobbar!

Jag tänkte berätta lite hur min arbetsdag kan se ut, idag har den varit som följande:

Morgonpasset:

Jag börjar dagen runt åtta tiden, laddar suzukin med foder till hästarna som står ute, ger hästarna i stallet hö och foder. När det är klart så är det dags för min runda ut i backarna.
Väl färdig med bergsbestigningen, är det dags för utsläpp och mockning.

Frukostpaus

Middagspasset:

Jag tränar de tre unga som endast är två år gamla att kunna gå ordenligt utan att stegra och hoppa på en. Idag gick det superbra utan krångel. Dom börjar få respekt för mig. Jag e liten.. men jäkligt tuff! :)

Lunch

 

Eftermidagspasset:

Idag tränade jag en av hästarna som är lite skygg och rädd för att komma till en i hagen. Hon håller på att lära sig att komma när jag visslar och än så länge går det bra, jag kan även klappa hela henne utan att hon sticker. Så bara genom att tränat det en gång innan så är jag ganska nöjd med att hon kommer självmant till mig.

Hennes kompis, Capra, en brun lippizanare (Vilket är väldigt ovanligt), tog jag till stallet för att ta mig en ritt. Här e det bara att testa sig fram, hitta rätt knappar och se vilken häst som är villigt till att ha av mig eller inte. Capra var i alla fall exemplariskt duktig, hon är väldigt spänd hela tiden men hon var super duktig. Hon har väldigt bra förutsättningar till att tränas i western så det ska jag definitivt träna henne i.

Efter ritt och allt annat så är det kvällsfodring igen, hö och foder ges till dom i stallet, foderrundan med suzukin, insläpp av några hästar.

Så kan min dag se ut i stora drag, inget jobbigt jobb direkt. Jag trivs väldigt bra. Jag blir lycklig av att jobba med hästarna och här har jag många projekt så jag lär ha något spännande att hitta på var dag! I mars/april ska hästarna vara redo för turridning och då ska dom helst inte försöka ha av sina ryttare!

Idag har jag även varit barn/hundvakt till lilla Mia, Jack Russel, 5 månader gammal. Hon och jag kommer nog spendera massor av tid ihop. Just nu ligger hon däckad i mitt knä medans jag skriver här!

Vädret här har varit fint idag, ingen sol men ca 15 grader varmt. Det kan jag leva med! :)

 

 
 
 

 

 



Kommentarer
lena magnusson

så söt hon är ha det gott caroline kram

2013-01-06 @ 00:44:22
Camilla ♥ BF13

Låter som att du fått ditt drömjobb :)
Hoppas verkligen att du alltid kommer ha det lika bra <3

2013-01-06 @ 21:35:07
URL: http://mirabilibus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0