Friday!

Idag vet jag inte riktigt vad det är med mig, för jag har nog inte vaknat riktigt än! Jag är seg och trött! Antagligen för min heldag i Florens igår som bidrog med mycket spatserande.

Jag har hunnit med att mocka idag.. det är nog allt! Amanda, tjejen som jobbade här innan mig, kom på besök och har berättat vad var och en av hästarna heter! Kan vara bra att veta!
 
Denna helgen kommer vi flytta runt på hästarna, veterinären kommer och chipmärker de små och hästarna som står i stallet ska äntligen få komma ut på heltid!
 
Vad ska jag göra kväll annars? Jag vet inte riktigt än, jag funderar på att åka in till Florens för att handla på den stora affären. Jag vill göra Risotto, som jag smakade för första gången hemma i sverige. Risotto a la Ida! <3
På aperitivon åt jag risotto med bläckfisk.. låter räligt men det var riktigt smaskigt! Jag vill även göra chokladbollar så att jag kan bjuda chefen och hans föräldrar! Jag får se om jag kan göra lika goda som Monas!
Ingredienserna till detta hittar jag inte på vårat lilla coop å det får bli stan om det ska göras sådana goda grejer!

Annars är energin inte på topp idag så jag lägger mig mer än gärna och tittar på film eller någon serie!
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0