En sista kväll!

Igår var det Maries sista kväll i Italien för denna gången så vi bestämde oss för att äta på en av byns restauranger. Chefen agerade taxi och släppte av oss på stället han tipsat om. Det var en väldigt mysig liten restaurang med egen vinkällare och allt. Dom som ägde kunde till och med engelska så att vi slapp gissa oss till vad vi beställde!

Vi beställde in vars en rätt, som vi nu i efterhand vi förstått var enbart förrätt.  Jag tog  någon sorts crepe och marie lasagne. Maten var riktigt god och vi blev mätta på vår lilla  rätt. Så vi gick direkt på desserten som också var fantastiskt god.

Glada i hågen ber vi om notan och ringer chefen om skjutsen tillbaka. Vi berättar vad vi ätit och han skrattar bara och säger att vi ätit förrätt och dessert.. Han förklarar också att Italienare är väldigt glada i mat och tar i princip alltid förrätt när dom äter ute, och inte är det några små rätter heller!

Förvirrade svenskar!?

 

 
 

 

 



Kommentarer
Mary

Så himla roligt att du uppdaterar så ofta Carro och lägger upp massa bilder :) Du verkar redan trivas :) :) Jag hoppas verkligen du har the time of your life :)

2013-01-04 @ 22:57:49
URL: http://marieosterdahl.blogg.se
Ida

Hej!
Kul att läsa om ditt äventyr :-)
Ser ut som ett fint och mysigt ställe du hamnat på!
Hoppas du trivs och njuter av livet
Kram

Svar: Hej Ida! Ja vad bra, det är kul att kunna berätta vad man hittar på här borta! Hoppas det är bra med dig och familjen! Kram
avventura.blogg.se

2013-01-05 @ 14:31:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0