Besök hos grannen!

för några dagar sedan begav jag och Marie oss mot grannen (Kloster La Certosa). Detta stora underverk från tidigt 1300-tal finns i lilla byn, där jag bor, Galuzzo. Det är obeskrivlgt fint och dess skönhet får man knappt med på bild.

Jag och Marie vandrade backen upp till klostret och väntade på att den guidade turen skulle börja. När tiden väl var kommen för rundvandring, kommer en lite gubbe, säkert 75-80 år gammal, och tar oss allihopa på en guidning. Det var säkert en jätte bra guide och stället hade alla gånger superintressant historia men jag och Marie hängde inte med så bra vad gällde Italienskan. Men att få gå där inne i den helt magiska miljön var hur coolt som helst.

När vi kom in i deras kyrka så säger både jag och hon att "WOW här inne ska jag lätt gifta mig!" Ja man kan väl säga att sveriges kyrkor ligger i lä!

Det var helt klart en väldigt trevlig sight seeing, jag ska öva på Itaienskan och sedan gå dit igen så att man kan få fatta lite om vad allt har varit och använts till! Så e ni i Galuzzo någon gång.. Besök La Certosa! 

 

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0