Be happy!

Jag har haft en fantastisk dag! Det har varit fint väder och nästan varmt, jag skulle tippa på 12 grader! Solen har varit varm och skön!

Jag har börjat min dag precis som alla andra dagar! Jag tog mig en tur på ponnyn i paddoken men jag tog henne ner till ån här så att hon vänjer sig vid att gå i vatten! Det var inga större problem. Efter lunchen kom chefen med nya stallgrejer som grimmor, träns, ridhandskar och en rym regnridkappa till mig! Det blev lite som julafton det där!
Därefter "pratade" jag lite med unghästarna i stallet. Såg till att dom fick förtroende för mig. De var nämligen ganska osäkra och rädda när man gick in i boxen och det visar dom oftast med att "hota" med en spark eller bits eller stegrar. Men inte för att vara dumma utan för att dom inte litar på människan som går in och känner sig trängda! Jag var inne hos alla tre idag och alla tre ville till slut inte att jag skulle lämna dom, jag är numera deras kompis! Poäng till mig! Den ena lilla pollen och jag blev så pass bra kompisar at jag fick lov att sätta på honom en grimma utan några större motstridigheter! Han har numera den snyggaste/nyaste grimman i stallet! Nöjd kille!

Nu ska ag snart hjälpa chefen att lasta en (snart) fyraåring som ska iväg för inridning och träning inför fyraårstestet i hoppning! Spännande, hon fick visst himla bra poäng i treårstestet, så förhoppningsvis håller hon samma mått detta året!

Min dag har varit jätte bra och jag hoppas att eran tisdag också varit  det!
 
Jag har även kört traktor idag igen och höet hamnade på precis rätt plats! (naturbegåvning!?)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0