Bär kniv och kör traktor..

Ja nu undrar ni allt varför jag inte uppdaterat? Men en mer simpel förklaring än detta finns inte: Jag har inte haft ork till det..
Jag har jobbat två långa dagar i både lördags och söndags.
På fredagen drog jag med chefen för att hämta avena (havre) till hästarna. Jag ska nämligen lära mig vägen dit så att jag kan hämta när chefen inte är hemma. Jo det skulle väl inte vara så svårt... Men minnet är ju inte som det borde vara, trots att jag bara är 23, så jag har skrivit ner allt! Men det förvånar mig inte om jag rör till det ändå!
 
I lördags red jag två hästar, Ukraina och Capra. Båda två var superduktiga! På eftermiddagen körde jag lambourghini! De ni! Traktorn då alltså! Hästarna skulle ha hö, så nör chefen är borta så är även det min uppgift att fixa. Nemas problemas sa jag till honom och tog en höbal och placerade fint i stallet! Den hamnade helt rätt på första försöket! Stolt!
Efter jobbet drog jag till den där stora affären mitt i stan. och jag tackar, för ovanligheternas skull, gud att jag slapp köra Picup där inne. Minimala parkeringar och trångt.. Så jag fick ju ta "min" lila bil istället. En riktig liten vessla!

Igår, söndag, jobbade jag på som vanligt och runt lunchtid var det dags att flytta hästarna till andra hagar.. wow vilka åbäke!Ibland undrar jag varför vi människor valde att ta oss an de stora djuren, dom ska vi tämja och rida på! Hallå det finns väl fler nöje? Nä men hästarna va väl duktiga för att inte vara så jättehanterade.. Det var mest ett och två åringar, deras mammor va ju snälla! Men nu är hästarna på plats..
Idag har veterinären varit här för att chippa ett åringarna.. De är två stycken och dom är inte superlätta att ha och göra med.. Det är i sådana här lägen man förstår att min kraft mot en häst är som en myra mot en människa! Men då är det tur att man kan knepen. Efter mycket om och men, rädda små pollar, så står dom nu lyckliga i vars en box med vars ett chip i nacken! Wow, är inte livet härligt?
 
Just nu har jag lunchrast, det regnar ute och det är inte kul alls! Det är just den sista januari och den första februari som alltid är de kallaste dagarna på året! Italienarna slänger på vinterdäcken i panik.. det kan gå ner till så mycket som fem minusgrader.... hrm klent folk! Här saltar dom vägarna tre timmar innan dom TROR att det fryser..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0