Att köra bil i Italien...

... Det är hur galet som helst! Här kör folk som om dom inte ser andra än sig själva. Här vill det till att knö sig fram annars får man massa tutor på sig, samma sak om man e för slö. Här har dom hastighetsbegränsningar, fast inte en kotte följer dom..

Jag har en bil jag kan få låna för att kra in till byn och handla. Det är en stor, ny nissan pic up. "pay attention, its very big" va rådet jag fick av chefen.. I ett land där "störst går först" så va det kanska nimmt faktiskt. Jag körde nämligen ner i byn igårkväll, under rusningstiden.. Det var full av bilar i den lilla byn men det gick bra! Jag var förvånantsvärt grym på att köra så stor bil och i så galen trafik!
 
På tal om vrålåk så har vi en lambourgini-traktor på gården! Den ser ut som vilken traktor som helst fast anigen lyxigare innuti..(vad det nu ska va bra till !?) Min chef har även en fet, helt ny Range rover.. lyxbil eh ja!! Jag gav som förslag att jag kunde låna den när picupen va upptagen, men nä det gick han inte riktigt med på! haha
 
Annars har min dag varit ganska bra. Jag köpte hem ny glass igår så nu är helgen räddad!

Ha det bra allesammans! <3
 
 
 
 
(Hade sverige sålt sprit i butikerna så hade hysterin över alkohol minskat drastiskt tror jag, hade inte blivit samma " måste ha".. bara en fundering..)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0