Andlighet

Jag tror på andar och det har jag gjort i princip hela mitt liv! Jag tror att dom finns runt omkring oss vakar över oss. Första gången jag fick bekräftat  för mig att dom finns var när jag vaknade av att någon ryckte i mig och jag ser mormor sittande på sängen, säger till mig att kliva upp! "Hon drömde bara" tänker ni.. Men jag kan säga som så att jag drömt fler gånger än vad jag sett andar och det var definitivt INTE samma sak! Dessutom hade jag glömt att ställa klockan på ringning så hade inte hon väckt mig så hade jag försovit mig...

I alla fall..Jag har träffat två olika medier under flera olika tillfällen i mitt liv och dom har båda berättat om min mormor och min farfar utan att jag nämt något om dom!  Att dom är med mig, vägleder och skyddar mig. Det tror jag på, i allra högsta grad! Jag tror att ALLA människor har en eller flera andar med sig! Ni vet att man brukar tala om änglavakt.. Undra varför?
 
På tal om all andlighet så hyser nog detta stället ett antal spöken.. Markerna och murarna här är från några år FÖRE kristus.. Husen kom på 1100-1300 talet. Jag var inne i B&B en kväll efter jobbet, stekte på lite mat och jag hade Mia som sällskap. Hon satt fint bredvid mig höll koll på om jag eventuellt skulle tappa något.. när hon plötsligt vänder om, viftar på svansen, hoppar på bakbenen och sätter iväg upp för trappan till övervåningen.. eeeeh Mia!? Jag blev lite små nervig, jag tänker inte gå upp och leta efter henne,(i trappen finns nämligen flertalet jeusstatyer och alla stirrar med räliga ögon!)
Efter ca tre minuter kommer hon ner rusande igen och hoppar från sida till sida som om hon leker med någon! Jahapp kul att hunden har roligt, tänkte jag, mutade Mia med skinka och gick in på rummet!
Mina saker gömms undan stup i kvarten men det gjorde det hemma också! Antagligen mormor som tycker att det är skoj att retas eller något!

Nu tänker säkert hälften av er att jag är uppe och dansar på rosa moln, men jag tror på det och tycker det är hur spännande som helst!
 
(finns på tomten..)
 
 
 
 


Kommentarer
lena magnusson

bra du har dom som vakar över dig.men andar i sådanna hus sen 11 hundra talet är alltid snälla annars hade husen inte stått kvar så många hundra år.vi saknar dig här hemma.ha det gott.stor kram från oss.

2013-01-16 @ 22:28:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0