3,2,1.. Det börjar nu!

Idag klev jag upp för att ta emot hovslagaren som skulle sko två hästar, därefter red jag chefens häst som både är stor och bossig. Ett problem som han har med i princip alla  hästar är att dom inte vill stå still när man ska klia upp! Så att ta sig upp va ett kapitel i sig.  väl uppe ville donnan domdera lite men hon märke snabbt att det inte va lönt. Vi red i alla gångarter och tog en skritt paus när hon plötsligt, utan förvarning, gör en jäkla vändning och börjar bocka tills att jag är av. Pang, där låg jag på marken.. Denna pollen vet inte vad hon ska få jobba för detta vill jag lova, its on!

När klockan va 12 var det dags att svida om för att dra mot flygplatsen och lämna av Marie. Chefen körde och han hjälpte Marie att hitta rätt på flygplatsen. Sen var det dags för oss att säga hejdå.. Usch och fy fan! Vi som knappt varit ifrån varandra ´mer än en vecka ska klara av detta nu.. Samtidigt som att jag är där jag vill vara så känns det för jäkligt att lämna sin bästa vän! Men vi sa hejdå med några tårar som föll från våra kinder..

Nu sitter jag här men datorn i knäet, tänker på att det är nu allt börjar på riktigt. Chefen körde mig  till Ikea efter vi lämnat av Marie, jag inhandlade lite svenk mat och sedan käkade vi på en av hans kompisars restaurang.. Mamma Mia vilken god mat!

Ja så nu e det på riktigt.. äventyret börjar NU!

 



Kommentarer
lena magnusson

ja det var en bångstyrig häst han får du visa han vem som bestämmer det klarar du lätt petra och dark var lika dana var noga med att vara försiktig hästarna är nog inte så mycket hanterade men du skall nog lära dom jag skrev på din mobil men du svara inte kram

2013-01-04 @ 20:20:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0