Uppdatering..

Ja då har jag äntligen satt mig för att uppdatera här! Vad har hänt nu på det senaste?

Jobbet: Jo jag sköter ju mansgörat numera också, sätter ut hö med traktorn, hämtar havre 40 min härifrån etc etc.. Jag tränar unghästarna i stallet, dom som är skygga och dom gör framsteg! Den ena var så "duktig" att hon tog sönder grimman (som va sliten på ett ställe) och slet sig.. där stog jag med grimma och grimskaft och utan häst. Som tur va skulle jag ner i rundkorallen och träna henne så hon sprang bakom den och in i paddoken! Yes, tänkte jag! Men hon är skygg och har fortfarande ett "vilt" sinne så att få röra henne på samma sätt som i boxen gick inte. Hennes flyktinstinkter gångas några gånger ute på en plats där hon aldrig varit.. Jag kom så långt att jag fick klappa på henne, men inte ta henne.. Så jag letade upp ett avspärrningsbad och gjorde en gång för henne att gå rakt in i rundkorallen! Score! Hon gick smidigt in där! Väl där inne körde jag lite horsemanship och sedan va det bara att klappa och sätta på grimma utan problem!
Lägenheten har jag flyttat in i! Jag har hjälpt till i veckan att tömma och städa den. När jag gjorde det fick jag även komma in för lunch hos mamman på gården! Lunchen här är inte att lek med.. tre rätters.. Hon började sleva upp  spaggeti oh köttfärssås till mig som fyllde en hel djup tallrik medans hon själv och städerskan tog lite. "jag jobbar ju så hårt" Här är det dessutom väldigt otrevligt att lämna kvar på tallriken så det var bara att äta upp. Mätt och belåten dukar hon av tallriken och kommer med två köttbitar, bröd och  olivolja. Det va bara att äta då med, gott va det! Efter det så bjöds det på deras friterade kakor.. med choklad, ris och choklad med likör i! Jag fick även en chokladkaka från linds att ta med hem! haha jag va så mätt att jag skulle kunna gå och lägga mig.. Ungefär som när man varit hos farmor och ätit middag! Jag och pappa vill alltid sova efteråt!
 
Ja nu bor jag i lägenheten och det är himla mysigt må jag säga! Det bästa är nog att man kan elda i kaminen, det blir så mysig värme! Igår fick jag dessutom en ny inneboende. Jag passar inte bara hundar nu för tiden utan nu är jag papegojpassare också! Jag har fått äran att höra på Bounty, den italiensktalande papegojan, nu i några dagar! Han är tam och snäll och allt det där, men jag har ingen aning vad han säger! Han har börjat härma meddelande tonen man har på facebook. Det är ganska kul!
 
Mia hänger på i svängarna hon med, men just nu får hon bo inne hos sig, hon ser gärna papegojan som en väldigt rolig leksak! Det kan sluta illa så hon får stanna där!

För någon dag sedan va jag på Ikea! Handlade lite ljus och lite mat! Jag blev överlycklig när jag såg att dom hade kalles kaviar så jag köpte två! Att köra dit var inte lätt men det gick, hem va värre. Här funkr det inte så att man ta samma väg hem som dit utan vägarna är ju enkeriktade och skit. Det måte vatt en rörig jävel som kommit på vägsystemet här. Ja jag yrade runt i florens i ca två timmar innan jg hittade hem.. gpsen visde vägar jag inte fick köra på så det gjorde inte saken bättre! Inte heller gör italienarnas körning något bättre alls! Jag vet inte hur många gånger jag skrek och svor i bilen! Men väl hem kunde jag packa upp och tända mina doftljus och va glad över mina inköp!
 
Idag har jag varit ledig, varit en runda i Florens hos Yael och Rachel. Handlat hem lite mat, städt och bakat chokladbollar! Tänkte bjuda familjen här på det! Jag fick förresten frukost av henne i morse. Två frierade bollar (typ munkar) med socker på! Vi svenskar måste vara himla nyttiga om man jämför med resten av europa! Galet att äta kakor på morgonen..

Nu ikväll ska jag dricka lite rödvin och kolla på tv3 play! Kan bli mysigt. Imorgon jobbar jag men det blir nog en tur till florens på kvällen, på söndag e det sunshine middag! Kul att träffa annat är papegojor! haha

Ha en trvlig fredgkväll!
 


Kommentarer
lena magnusson

papegojan är söt och mycket mysig lägenhet ha det bra kram

2013-02-08 @ 20:11:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0