Tvärtom!

Ja man vågar knappt ställa sig på vågen.. men jag gjorde det igår. Ett kilo har jag gått upp, (jag vägde mig efter lunchen) men det känns som att jag har gått upp minst 5! Men jag antar att nya muskler kommer och gamla går.. Ja jag tänker i alla fall inte käka glass stup i kvarten, på tal om glass, det har jag inte ätit sen sist, två veckor sedan! Herrejisses vad längesedan! Nä men jag käkar  min musli på morgonen, lite fruktsallad till mellanmål, lunch (varierar från dag till dag), middag och typ grytpopcorn ibland! Inget allt för onyttigt, förutom när mamman kommer in med sina konditorikakor.. Dom slinker ner ganska lätt, dom flesta vet nog att jag har lätt för att äta en kaka eller två.
 
Idag blir det lunch hemma hos Stella. Hon har en vän här som jobbar som kock, han är här för att sätta en meny till b&b'n. Han har jobbat över hela världen och med flera av tv kockarna. Han är den som ala säger "yes chef" till i köket. Så hans lunch får jag äran att äta, igår åt jag något sicilienskt, och wow vad gott det va! Jag ska allt få tag på några recept!

Annars så regnar det här, mindre roligt. Jag möttes i morse, på morgonrundan, av de två dräktiga stona komma lunkandes, jätteglada att "matbilen" kom. Men det var bara för båda att lunka tillbaka till sin hage. Där hade dom varit så duktiga och trollat bort den ena strömtråden och öppnat den andra.. Dom två unghästarna stod kvar i hagen snällt och väntade på "gammlingarna"
 
Nu har jag ätit klart och ska bege mig ut igen! Ha en fin torsdag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0