Min söndag!

Jag vill börja med att gratulera min lilla mammis på 65 års dagen! Ett stort grattis till dig mamma och jag hoppas att d har en kanon dag och att pappa skämmer bort dig idag! Jag tänkte fira här hemma ikvällmed en liten chokladkaka!
 
Just nu har jag lunchrast, jag sitter i min soffa, mätt efter ha ätit mina hemmagjorda köttbullar i tomatsås.. Jag har precis fått fart på brasan i kaminen och nu avnjuter jag mitt himelskt goda te, apelsin/kanel med en klick honung i!

Jag har börjat min söndag med att jobba, jag fodrade och fixade. När jag sedan tänkte ta och slappa till kvällsfodringen så fick jag ett enormt sug att rida. Solen sken och det var alla gånger 15 grader ute. Så jag tog min lilla ponny, red ut och upp i bergen. Där uppe var det ännu varmare och en magiskt fin utsikt. Där står man med en häst och har hela Florens framför sig. Tyvärr är det himla svårt att se på bilderna men jag lovar att det är fint!
 
Det blev en bra tur och nu tänkte jag bara ta det lugnt tills det är dags för insläpp och fodring!

Tjejen jag träffade igår, Christin från tyskland, var supertrevlig och fin! Vi vandrade runt på florens gator och försökte att hitta en bra restaurang med ett bra pris. Yes det hittade vi, inne på en liten gata låg il Teatro, där inne åt jag den godaste carbonaran någonsin, tillsammans med en väldigt god sallad med mozarella och kyckling! På restaurngerna här är det inte som hemma i sverige.. Här äter man antispati (förrätt) il primo (första rätten, oftast pasta) il secundo (huvudrätt, oftast kött med ost eller liknande) sedan kan man beställa vad man vill ha till. För oss räckte en Primo och en sallad! Båda två var så mätta att vi knappt kunde röra oss. Hemma köper man en rätt med allt på, men det gör man inte här. Jag förstår inte hur Italienarna klarar av att äta så mycket! Men gott är det!
Nu ska jag bara slappa, kolla på date med mig, för att sedan göra det sista med hästarna!

Fantastisk söndag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0