Kan man äta papegoja?

idag är jag ledig och jag vaknar av Bountys ljuva stämma.. Ja det är ju alla hjärtans dag så det är bara att älska honom!
 
Igår var jag på Internations middag. Internations är föreningen som fixar träffar så att man kan skaffa nya vänner eller arbetsrelationer! Man träffar massor av spännande människor från hela världen! Australien, Nya zeeland, USA etc etc! Efter apperitivon på Quelo bar, så drog några av oss till Volume för en drink. Men jag fick syn på dessertdisken direkt med, chokladkakor, pajer och tiramisu! Alla skippade dinken och tog oss en dessert istället! Tiramisu, wow vad gott!
 
Vad har annars hänt.. ja inte allt för mycket, dagarna ser ungefär ut som vanligt. Jag och en annan kvinna, som har sin häst här, knåpade ihop en egen harv till paddoken, otroligt nog så funkade den! Klapp på axeln och ett hurra för oss! Hennes son hjälpte också till med sin plastleksak!
 
Igår skulle jag köra ut hö till hästarna.. men traktorns handbroms var trasig, ville inte fungera i backe. Så jag vågade inte köra upp till hästarna högst upp, brandt och trångt att vända! Att vända i backe med traktor är inte det lättaste jag gjort, ett litet fel och man kan ställa till det ordentligt! Första gången var jag lite för mesig så då fick staketet sig en känga! Ops! Men sedan dess kör jag som en kung i backarna! Det tar dock lång tid för mig att göra detta, man kan inte köra direkt fort där uppe.. Så därav blir det svårt att hinna med att rida!
Jag skickade till chefen att traktorns handbroms va kass, nemas problemas, två timmar senare kommer reperatören och fixar den! I Italien väntas det inte en massa!

Annars har jag bara två hästar inne numera. Den ena unghästen var "färdigtränad" för tillfället och hon kunde få gå ut. Hon gick från att vara aggressiv till en riktig kelgris! Den unghästen som står kvar har jag lite mer jobb med, hon är lite mer "vild" i sinnet än den andra. Hon har inte funnit tryggheten helt med att vara med människor, mig följer hon, men hon får tillbaka det aggressiva beteendet när någon ny människa kommer! Fortsättning följer..

Ja annars är man ju ledig idag, det känns bra, tänkte utforska byn lite, köpa ett par nya skor kanske? Här rear dom ju ut allt när dom rear! Lika bra liksom?

På lördag ska jag träffa en ny tjej i stan, spännande, kompiskretsen ökar och det är ju helt underbart! Jag känner mig lyckligt lottad som träffat så fina, underbara vänner!
 
Hahaha nu skriker Bounty, "venire qua", Kom hit! Nu ska han sitta på axeln i en kvart och titta sig själv i spegeln!
 
Ha en fin alla hjärtans dag nu allihopa! Känn och sprid kärleken! <3
 
 


Kommentarer
Faster

Hej goa "unge". Skickar massor av BAMSEKRAMAR till dig på Alla Hjärtans Dag från oss här hemma. KRAM KRAM KRAM ....
Agneta

Svar: Hej! Tack så mycket ocg detsamma! Hoppas att ni hade en trevlig dag! Tack så mycket för brevet, det kom fram idag! :) Massa Kramar!
avventura.blogg.se

2013-02-14 @ 12:00:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0