Harmoniskt!

Just nu i denna stund är livet väldigt harmoniskt för min del. Hela mitt sinne har varvat ner och stillat sig sedan jag kom hit. Jag är medveten om mig själv och hur jag lever mitt liv och hur jag bemöter andra. Att sitta hemma ikväll är hur skönt som helst, jag känner inte att "åh vad jag vill göra det/vara där" jag är här och nu i denna stund. Jag tänker inte på morgondagen, en vecka fram eller ett år fram! Att kunna säga att "jag är här och nu, i precis denna stund, fullt medveten om mig själv och min omgivning." är inte vanligt för min del. I mitt huvud går allt på ultra speed i vanliga fall! Hade det varit för en månad sedan hade jag haft full panik och stress om jag hade en dag oplanerad.. Då skulle den bara fyllas liksom! Någon som känner igen sig?

Ikväll har jag poppat popkorn i kastrull och jag dricker ett mycket gott vin. Nog det godaste vinet jag druckit som är rött! Det knakar och sprakar från kaminen som värmer gott. Bounty har nog satt sig själv i viloläge, han är knäpp tyst.. Han är nog mätt efter popkornen!
 
Ta vara på denna kvällen, gör det bästa av den. Det spelar ingen roll om er dag varit bra eller dålig, ni har den fulla kraften och maken att göra er stund precis så som den behagar er. Kom ihåg, skratta inte bara för att förlänga livet, fyll skrattet och livet med liv! <3

Buonanotte! 
 
 
... och lite vin!
 
 
 


Kommentarer
lena magnusson

så mysigt.det ser ut,

2013-02-09 @ 18:34:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0