Fredagsmys.. eller?

Idag är den, för många, efterlängtade fredagen här. Själv spelar det inte mycket roll här om det är helg eller inte, alla dagar ser ungefär likadana ut. Här kan folk gå ut alla dagar i veckan. Lite mer avslappnat här än hemma i sverige. När det väl blir fredag ska alla trängas på systemet för att knappt hinna komma hem innan det är uppkorkat. Stan är full av ungdomar som super ner sig totalt; "det är ju fredag". Här växer folket upp med alkoholdrycker i butikerna, mamma och pappa dricker vin till maten, dom skickar även sina barn för att springa ner till affären och köpa vinet dom glömde. Inga problem, här är det mer avslappnat och folket står inte och trängs på något system. Jag antar att när man har alkohol framför näsan hela tiden så blir det ingen stor grej av det heller.
 
Idag är det vanlig jobbedag, förhoppningsvis utan regn, men det vet man aldrig. Här är det knappt lönt att kolla väderprognosen, den ändras snabbt hela tiden men ungefär såhär ser den ut idag och imorgon som är min lediga dag!

Happy friday på er allihopa!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0