Första pizzan slukad!

 
Min kväll har varit fantastisk! Den börjde hemma hos yael och Rachel, drack te, snackade och så fick jag lära mig att meditera som jag velat testa hur länge som helst men aldrig fått ro til att göra. Mycket hänger på andning och att stilla sitt sinne.. Mitt huvud har varit lite fr stirrigt för att kunna varva ner innan, men idag gick det bra!
 
Efteråt drog jag och Yael och käkade på Piazza Santo Spirito. Ost från toscana till förrätt, wow vilka ostar! PIZZA till huvudrätt, stenugnsbakad med riktig tomatsås och italiensk mozarella! Det var fantastiskt god och det var den godste pizzan jag ätit någonsin! Att pizza kallas pizza i sverige är ju ett skämt! När jag r här i Italien funderar jag emellanåt vad typiskt "vaniljiga" vi svenskar är. Maten skall knappt kryddas och vi äter i princip potatis till allt.. Tänk på vårat julbord.. det är det samma som påsk och ungefär samma som midsommar! Typiskt tradig fantasi! Men visst finns det massor av god svensk mat också.. Speciellt kakorna! (ja, kakor för mig är mat!) haha Jag satsar alltid stenhårt  på desserten!
 
Min kväll har varit kanon och nu ska jag sova!
Natti! <3
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0