Födelsedagskalas!

Jag har varit på mitt första kalas här i Italien och jag kan ju säga som så att det är inte som hemma i sverige. Här lagar dom middag, serverar vin, hälsar på alla och sjunger födelsedagssången ungefär samtidigt! Inte riktigt men det är i alla fall intesivt, vinflaskor slevas fram och tillbaka, ser dom någon utan dryck och mat i händerna så kommer dom med nytt direkt. Skit i om det bara finns sittplats för sex personer dom resterande femton står gärna upp, minglar och pratar tvärs över rummet med varandra. Spännande upplevelse med massor av skratt och prat.
Inget stelt spektakel direkt! Mer italienska kalas åt folket!
 
Jag fick en tatuering av systerdottern i familjen, hon är sex år gammal och gick all in med att lära mig Italienska, hon följde nog alla andras teknik; "prata italienska till hon förstår.." haha vi gick igenom lite hur man räknar efter vi spelat plockepinn!
 
 


Kommentarer
Anonym

är det en slick tattoo från ica eller.
men fin ändå tycker jag.

2013-03-09 @ 13:19:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0