Caroline goes ridinstruktör

Igår skulle stadsmänniskorna ge sig upp på hästryggen tänkte dom! Himla skoj tyckte jag! Jag såg till att dom fick dom stvå snällaste, de två gravida stona. Efter ryktande och sadlande så gick vi ner i paddoken. Jag ville att dom skulle känna på hästarna lite, köra lite grundläggande grejer innan vi skulle ge oss upp i backarna. Allt gick bra tills Ino började trava sin häst, vilket satte fart på Stellas häst också. Stella tappade balansen och flög av. Men hon klarade sig bra, upp igen och sedan va dom redo för bergen!
 
Vi tog en timmes skrittur uppe i bergen, både hästarna och ryttarna skötte sig utmärkt och klarade av alla möjliga hinder som kom på vägen!

Eftersom att Stella flög av så fick hon ju bjuda på tårta,"så gör vi i sverige" haha så där fick vi oss en tårta  också. Hon kan få rida fler gånger!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0