Baka i micron!

Jag har bakat chokladkaka i micron, det tog ca fem minuter, sen sitter du där lycklig med hemmagjord kaka i näven!
 
Recept chokladtårta i mugg - 2 port
4 msk mjöl
3 msk strösocker
1 ägg
3 msk kakaopulver
2 msk Nutella
3 msk mjölk
3 msk olivolja eller vegetabilisk olja

Blanda alla ingredienser i en bunke och fyll två kaffekoppar till hälften. Micra kopparna i 1-3 minuter, mina blev klara på 1 min! Jag tar nog lite kortare tid nästa gång så blir det sådär härligt kladdigt!
 
Jag serverade med lite grädde och kokosflingor!
 
Enjoy! :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0