Hur hamnade jag här?

För ca fyra månader sedan satt jag hemma i min lägenhet i Klippan, uttråkad och rastlös.. Bestämde mig för att gå in på datorn och kika, hamnade då på hastnet.se på grund av en länk som en kompis lagt upp på facebook. Jag kikade runt på lite hästgrejer och då när jag klickar på en länk till ridkläder så hamnar jag konstigt nog på deras annonssida om jobb. Jag kollade lite och hittade bland "hästskötare söker" en liten annons om "Beridare/hästskötare Florens, Italien" udda och lite spännande tänkte jag och klickade mig in på annonsen. 
 
Jag fick för mig att ja man kan alltid testa att söka..  "det är ju flera hundra som söker så det kommer jag aldrig att få!" tänkte jag.. Jag skrev om mitt cv till engelska och skickade det som ansökan. I slutet på oktober fick jag svar om att jag fått tjänsten om jag ville ha den...
 
På den vägen är det... Att sedan ta steget och bestämma sig var svårt. Att ha något vilandes och "kanske" kan man alltid säga att "jag vill ha de." Men att verkligen få det och sedan tacka ja.. det är galet svårt! Svårt på grund av att man lämnar så mycket, samtidigt som hur mycket som helst väntar. Men jag bestämde mig, jag vill inte vakna upp när jag är gammal och skuttig och ångra att jag inte tog chansen när jag fick den! 
 
Att lämna familj, vänner, jobb och vardagen är att lämna "tryggheten.." Men man måste våga att satsa här i livet, en trygghet finns överallt fast på olika vis. Jag kommer att sakna min familj och mina vänner jätte mycket! Men dom försvinner inte efter tio månader och jag vet att dom finns kvar när jag kommer tillbaka igen.. 
 
10 månader är inte mycket av ett liv, men jag ska försöka att fylla dom 10 månaderna med ritkigt mycket upplevelser, äventyr och lycka!
 
<3 
 


Kommentarer
thomas

det gör du rätt i.
förstår att du kommer att sakna oss på korngatan.
men var inte rädd,jag kommer att hålla öga på supernintendot så du vet.
kram thomas o carina

Svar: hahaha tack thomas! håll ställningarna där hemma!
avventura.blogg.se

2012-12-28 @ 12:09:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

avventura.blogg.se

Följ mitt äventyr i Florens, Italien under tio månader från början till slut! Den 27 december börjar äventyret och jag beger mig till Florens för att arbeta med hästar och uppleva underbara Italien!

RSS 2.0